lördag 10 september 2011

Londonbesök!

Idag bar det återigen av till Huvudstaden!! Jag, Dorit och Patricia åkte tåg, tillsammans med ett trevligt ytterligare sällskap!

Vi möttes av en fin utsikt och begav oss till vår första anhalt...

Nämligen Big Ben!




Nästa stopp var bara runt hörnet, Westminster Abbey...

...men vi var för snåla för att gå in, så istället bestämde vi oss för att äta vår picknick-lunch och njuta av utsikten utomhus.


 Vi fortsatte vår vandring mot Buckingham Palace och fick uppleva djurlivet i parkerna däromkring.





Väl framme vid Buckingham Palace var vakterna inte JÄTTEspännande att titta på, men skulpturerna var fina...


Påväg mot Oxford Street postades det vykort.

Dorit skulle iväg och träffa en tysk tjej, så jag och Patricia fortsatte på egen hand mot Waterloo station där vi mötte upp Beatrice (en svensk tjej från Ingelstad), Asta (från Finland) och ett par andra spanska och italienska tjejer vi inte träffat förut. Vi gick ner mot Themsen där en festival pågick! Jag åt en fransk pannkaka...
'

och Beatrice drack/åt en kokosnöt!

En mycket, mycket liten del av festivalen som sträckte sig mellan London Eye och Greenwich:


Efter ett glas vin på en bar drog jag och Patricia oss tillbaka för dagen!

ps, en julklapp inhandlades under dagen, men den historien berättar jag inte förrän om ett par månader...

1 kommentar:

  1. Tjingeling från Majorna i Göteborg! Vad mysigt det ser ut som ni haft det =). O vilka fina skor du köpt! Hoppas du kollat ut bra shopping ställen till vi kommer. Stor Kram, guysen hälsar. Anna & Elin

    SvaraRadera