tisdag 1 november 2011

Tur att svenskar kan guida mig runt London!

Idag har jag hunnit med SÅ mycket! Efter att ha gjort i ordning flickorna för skolan, städat badrummen här hemma och ätit snabblunch tog jag tåget in till London.

Jag skulle nämligen åka till Tower Bridge för att träffa...

...fina Miriam!!! (Och hennes föräldrar Jonas och Carita som är här på semester!)

Så vi tittade på många spännande saker...

...och tog fina bilder...

...på varandra...

 ...och den fina omgivningen såklart!

Jonas hade smultronställen att visa runt Towern, till exempel fina konstverk:


Sen tog vi ännu fler kort!




 Efter ett tag begav vi oss till Westminster, kollade på Katedralen och gick sedan mot Trafalgar Square. På vägen hittade vi dessa gubbar:

Och väl framme poserade Miriam så fint med lejonen.

Jag stannade på marken.

Men var glad för det!

På Trafalgar Square finns numer den officiella nedräkningen för OS:

Till slut gick vi in på National Gallery och avnjöt Degas, Delacroix, van Gogh och en massa andra killas fina tavlor!

Och efter det skiljdes våra vägar... Men inte är jag sur för det, för imorgon kväll ska vi på nya äventyr tilsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar